Hands off preview: Mafia III

Mafia III verschijnt 9 oktober op PC, PlayStation 4 en Xbox One. Vandaag kregen we echter alleen een gameplay demo en een nieuwe trailer van de game te zien.
Dit zijn dus indrukken op een onafgewerkte game.
Het eerste dat opvalt is dat New Bordeaux mooi in beeld is gebracht, er zijn veel gebouwen met enorm veel detail zichtbaar. Maar niet alles is rozengeur en manenschijn. Hoewel subtiele gezichtsanimaties en de manier waarop Lincoln zich voortbeweegt zijn NPC’s in de verte een verzameling pixels dat zich blokkerig verplaatsen. Dit kan echter ook aan de versie van de game liggen, er is namelijk nog tijd om zo’n zaken aan te pakken. Buiten lelijke NPC’s in de verte en een toch nog ‘lege’ stad lijkt de game klaar om uitgebracht te worden.
In de demo zien we Lincoln inbreken in een hotel om de accountant van de Italiaanse mafia uit te schakelen. Daarin kregen we een van de twee mogelijke wegen te zien. Clay kon stilletjes inbreken, of luidruchtig gaan. In ons geval kozen ze voor luidruchtig. Gewapend met een shotgun, pistool en een automatisch geweer stormde de ontwikkellaar het hotel binnen. Wat volgde was een brutale shootout met brutale finishing moves. Zo sloeg Lincoln, toen hij omsingeld was door drie man, vakkundig met zijn shotgun twee man knock-out om de derde een dosis kokend heet lood in het gezicht te pompen. De missie draaide uit op een, jammer genoeg, middelmatige bossbattle. Daarin moest je gewoon van cover naar cover lopen terwijl de accountant in het wilde weg shoot met een machinegeweer. Als hij herlaadde kon jij schieten tot hij zwak genoeg was. Dan starte er een cutscene dat ik hier niet ga spoilen en de demo was gedaan.
Hoewel Mafia III er grafisch heel mooi uit zag en de actie brutaal was, bleef ik net als enkele anderen in het publiek toch wat op mijn honger zitten. Niet in de slechte zin: ik wilde gewoon meer zien, maar daarop zal ik nog even moeten wachten.
Of dat dacht ik: om de voorstelling af te sluiten kregen we nog een nieuwe trailer te zien dat je hieronder kan bekijken.
Mafia III lijkt nu al een aanrader. Of de game uitendelijk zal kunnen opleven naar de hype zullen we pas weten als de game op 9 oktober verschijnt op PC, PlayStation 4 en Xbox One.

Scroll naar boven