Testaankoop stelt Nintendo in gebreke: “Houding is niet te verantwoorden”

Hoewel de Nintendo Switch, dat in 2017 uitkwam, meteen een groot succes werd, stelt Testaankoop het Japanse bedrijf in gebreke.

Dat doet de consumentenorganisatie omdat de console te vaak stuk gaat én omdat herstellingen vaak geweigerd worden. Een van de meest voorkomende problemen wordt “Joy-Con Drift” genoemd. Een fenomeen waar de personages of de camera in een spel hun eigen leventje gaan leiden door een defect in een van de controllers.

Het is een vaak voorkomend probleem op de oudere Nintendo Switch, maar het komt jammer genoeg ook voor bij de Nintendo Switch Lite.

https://youtu.be/d2hglXSO7Co

Die ‘drift’ kan enkel verholpen worden door de Joy-Con te laten herstellen of vervangen. Beide opties zijn niet goedkoop, een nieuwe set controllers kost namelijk €80. Een herstelling is voor Belgische Switch eigenaars gratis in het eerste jaar na hun aankoop, daarna moet men €54 neerleggen voor een herstelling.

En dat is voor Testaankoop onaanvaardbaar, daarom stelt het Nintendo in gebreke en vraagt het om de Joy-Con Drift openlijk als fabricagefout te erkennen en alle getroffen toestellen gratis te herstellen of vervangen.

Testaankoop benadrukt ook nog eens dat de consument het recht heeft om twee jaar garantie af te dwingen bij de verkoper. Consoles dat bij ons verkocht worden hebben standaard maar 1 jaar fabrieksgarantie.

Nintendo werd vorig jaar in Amerika al voor de rechter gesleept voor de Joy-Con Drift. Als gevolg van die klacht bied Nintendo in Amerika gratis Joy-Con herstellingen aan.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven