Uncharted 4 zet de standaard voor toegankelijkheid in games

Games worden gemaakt met het doel dat iedereen er van kan genieten, toch is dit niet altijd het geval. Naughty Dog nam dit probleem aan met Uncharted 4.
Vorig jaar nam Josh Straub contact op met Naughty Dog, hij is een enorme Uncharted-fan, maar hij had een enorm probleem: hij kon Uncharted 2: Among Thieves niet uitspelen. Niet omdat de game een fout bevatte, maar wel omdat zijn handicap hem niet toeliet om door een level op het einde van de game te raken. In dit level moest je Drake door een hele reeks deuren laten lopen, een koud kunstje denk je dan. Maar voor Josh was dit een onmogelijke taak. Deze deuren open je namelijk door te button mashen, iets wat zijn handicap hem niet toeliet. Hij moest dus hulp inschakelen om de game uit te spelen.
Naughty Dog’s UI Designer Alexandria Neonakis was aangedaan door zijn verhaal en overtuigde de rest van het Uncharted 4 team om hier iets aan te doen.
Het resultaat is dat A Thief’s End speciale toegankelijkheidsopties heeft gekregen. Die gaan van een ‘hard auto-aim’ tot het button mashen te vervangen met de gevraagde knop ingedrukt houden. Dit laatste houd in dat je een deur kan open breken door de gevraagde knop ingedrukt te houden, maar ook melee aanvallen worden uitgevoerd met een lange druk op de knop.
Ook de multiplayer is handicapvriendelijker gemaakt, zo zijn er extra opties voor personen met kleuren blindheid. Normaal speelt iedereen met een groen vs. een rood team, dit kan nu in de menu’s aangepast worden.
Voor alle aanpassingen die in de game zijn gebeurd kijk je best even naar de video.

Uncharted 4: A Thief’s End ligt nu exclusief voor PlayStation 4 in de winkelrekken.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven