Overwatch preview

Overwatch is de nieuwste creatie van Blizzard. Na vele succesvolle games zoals World of Warcraft en Diablo wagen ze zich nu aan een shooter. Ik heb de voorbije week enkele uren aan de slag kunnen gaan met de open bèta en ik had er een heel goed gevoel bij. Sterker nog: ik had echt moeite om de controller neer te leggen. Dat is altijd een goed teken.
482005-overwatch
Je kan aan de slag gaan met 21 verschillende Heroes die elk hun eigen wapens, vaardigheden en rol in de game hebben.Elke held is uniek, dit wil zeggen dat je jouw speelstijl moet aanpassen aan elk personage. Hierdoor word het spel nooit saai en krijg je iedere ronde een nieuwe ervaring voorgeschoteld.
Overwatch_heroes (7)
De sleutel tot succes in een match is samenwerking. Als jouw team moeite heeft in een match kan het een goed idee zijn om van held de veranderen, zo balanceer je jouw team meer en krijg je een voordeel op het slagveld. Om een voorbeeld te geven, een team met alleen maar snipers zal niet veel bakken tegen een team dat een gezonde mix van helden op de map heeft staan. De uitdaging van de game is dus deels ook de perfecte balans te vinden tussen alle helden.  Als je hierin slaagt is de game des te meer geslaagd.
Overwatch_heroes (20)
In Overwatch zijn er op dit moment 12 mappen. Op deze maps speel je altijd met 6 tegen 6. Er zijn verschillende game modes, zo heb je control. Hierin moet je met jouw team verschillende punten op te map veroveren. Het team dat er het eerst in slaagt om alle punten te controleren wint een punt. Het team dat hier twee keer in slaagt wint. Ook heb je Escort hierbij is het de bedoeling dat je een voertuig verdedigt terwijl die van de ene kant van de map naar de andere rijdt. Dan heb je ook nog Assault. Hierin moet een team twee punten op de map weten te veroveren terwijl het andere team ze verdedigd. Eens het eerste punt overgenomen is door de aanvallers kan het niet meer terug genomen worden door de verdedigers. Als de aanvallers de twee punten hebben veroverd voordat de tijd op is winnen ze. Als laatste heb je Hybrid. Hierin start een match als Assault, als het aanvallende team de twee punten heeft kunnen veroveren start een Escort missie waarin het verdedigende team een voertuig naar de andere kant van de map moet begeleiden. Het aanvallende team moet dit uiteraard vermeiden.
Overwatch_heroes (43)
De bèta van Overwatch was geen “beperkte demo”, alles wat in de game zit als het in de rekken verschijnt zat ook in de bèta. Hierdoor kan ik met zekerheid aanraden om dit spel in huis te halen als het 24 mei op PC, PlayStation 4 en Xbox One verschijnt.
Overwatch_heroes (31)
Overwatch werd tijdens de open bèta gepreviewd op PlayStation 4 en PC.