Cities: Skylines 2 mod-support pas binnen enkele maanden klaar

Dat de lancering vna Cities: Skylines 2 niet helemaal volgens plan verlopen is, wisten we al. De game heeft namelijk last van performance problemen en talloze bugs. Daardoor was de lancering van de console versie waarschijnlijk uitgesteld.

Het was ook even schrikken wanneer Colossal Order aankondigde dat de game géén ondersteuning zou bieden voor de Steam Workshop, het razend populaire mod-platform van Valve dat een centrale rol speelde in de populariteit van Cities: Skylines. Dit omdat men wilde werken met hun eigen mod-platform Paradox Mods. Het was opnieuw schrikken wanneer Paradox en Colossal Order aankondigden dat hun eigen mod-platform niet samen met de game zou lanceren.

Nu heeft de Finse studio een update op hun forum vrijgegeven waarin het laat weten dat we de komende maanden geen mods in Cities: Skylines 2 moeten verwachten. Het zal namelijk nog enkele maanden duren voordat de tool klaar is voor gebruik. Ook zal de tool bij zijn lancering enkel ondersteuning bieden voor map editing en code modding. Er is zal niet onmiddellijk ondersteuning zijn om eigen assets zoals gebouwen en bruggen in de game te kunnen importeren. Een nieuwe klap voor de Cities Skylines community dus.

De reden waarom Paradox Mods verkozen is boven de Steam Workshop is zodat de game ook op console gemod kan worden. Zo zullen alle mods dat via Paradox Mods gemaakt worden geïmporteerd kunnen worden op zowel PC als PlayStation 5 en Xbox Series S|X. Alleen zal je op console geen code mods kunnen gebruiken of eigen assets kunnen importeren via een console, enkel assets die al op Paradox Mods staan en custom maps dus.

“Our goal is to release the Editor as soon as possible, and we will keep you updated on the progress. We expect it will take a couple of months to get the Editor in a shape where we can release it, but we don’t have a concrete timeline yet as we don’t want to make promises we can’t keep.

Paradox Dev Diary

Colossal Order heeft meteen ook laten weten dat we de console versie in de eerste helft van 2024 mogen verwachten. De lancering zou samen vallen met de lancering van Paradox Mods.

Reageer

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven