Naughty Dog ontslaat contractarbeiders, The Last of Us multiplayer game ontwikkeling gepauzeerd

Volgens een verslag van Kotaku, zou Naughty Dog de ontwikkeling van de The Last of Us multiplayer game op pauze gezet hebben, terwijl het minstens 25 contractarbeiders heeft ontslagen.

Volgens bronnen, zouden momenteel enkel ontwikkellaars met tijdelijke contracten bij de studio achter The Last of Us en Uncharted het slachtoffer zijn van de ontslagronde. Diezelfde bronnen beweren ook dat de studio uit Santa Monica de gedupeerden geen ontslagvergoeding biedt. Ook zou de studio druk uitoefenen om het nieuws van de ontslagen stil te houden. Als kers op de taart moeten de ontslagen ontwikkelaars nog tot eind oktober, wanneer hun contracten officieel aflopen, blijven werken voor Naughty Dog.

Ondanks het grote succes van de live-action HBO reeks gebaseerd op de game, heeft Sony in juni het voorziene budget voor de ontwikkeling van The Last of Us multiplayer game verlegd naar “andere projecten”. Dit naar aanleiding van negatieve feedback op een interne review van de game door Bungie. Een bron verteld dat de game niet geannuleerd is, maar momenteel niet meer in actieve ontwikkeling.

Naughty Dog is niet de eerste studio waar dit jaar ontslagen vielen. Vorige week kondigde Epic aan dat het zo’n 16% van hun werknemers, namelijk 830 mensen, ging ontslaan. Eerder dit jaar hadden ook Ubisoft, 343 Industries, EA en Embracer Group ontslagen aangekondigd. Microsoft zorgde in januari echter voor het meest schokkende nieuws wanneer het maar liefst 10.000 werknemers op straat zette.

Reageer

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven