Valve op de vingers getikt wegens misleidende reclame

Het Britse Advertising Standards Agency heeft Valve op de vingers getikt voor misleidende reclame tijdens de Steam Sale in juni. Zo kreeg GTA V 25% korting, maar toch was het spel amper goedkoper als de originele prijs.
Dit gebrek aan verschil kwam omdat er een in-game credit card in het pack zat dat korting kreeg. Op zich niks mis mee, als dit niet de enige manier was om tijdens de Steam Sales GTA V in huis te halen. Om de zaken erger te maken stond er ook, buiten in de titel, nergens expliciet aangegeven dat het om een pack met de kaart ging.
Valve heeft ondertussen al toegegeven dat het inderdaad niet aangeduid stond dat het om een pack ging, maar dit zou door een fout in het systeem komen. Valve heeft in ieder geval al beloofd dat het niet meer zou gebeuren.
Het ASA maakte trouwens ook melding van klachten over misleidende reclame omtrent Wolfenstein: The New Order, maar die klachten werden ongegrond verklaard.

Reageer

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven