The Last of Us Online is nu effectief gecanceld

Het zal misschien niet als een echte verrassing aankomen, maar The Last of Us Online is officieel gecanceld.

Enkele maanden terug kregen we al te horen dat de ontwikkeling van de The Last of Us multiplayer game niet vlot verliep en dat het project tijdelijk in de ijskast werd gestopt.
Dankzij een statement van Naughty Dog zelf weten we nu dat het project nu ook effectief geannuleerd is. Die keuze werd gemaakt omdat het ontwikkelingsteam tot de conclusie kwam dat men de multiplayer game nog jaren na de release zou moeten ondersteunen. Zo zou Naughty Dog effectief een live service studio worden dat geen tijd meer zou hebben om te doen waarvoor ze bekend zijn: single-player games ontwikkelen.

“To release and support The Last of Us Online we’d have to put all our studio resources behind supporting post launch content for years to come, severely impacting development on future single-player games. So, we had two paths in front of us: become a solely live service games studio or continue to focus on single-player narrative games that have defined Naughty Dog’s heritage.”

– Naugty Dog

Verder liet de studio weten dat het meer dan één ambitieus, splinternieuw, single-player project heeft waaraan het team momenteel aan het werken is.

Reageer

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder van deze website gebruik te maken, gaat u hiermee akkoord.  Meer info

Scroll naar boven